tirsdag den 18. marts 2014

Historien om ny graviditet og den sødeste bønne i maven.

Min historie med min graviditet med vores Bønne.

Tester som tidligere nævnt positiv for graviditet i nov 2013. Og scanning viser en lille bønne med det smukkeste hjerteblink da jeg er 7+2.

Desværre må vi akut til Kolding sygehus da jeg er 7+5, med kraftig blødning, men scanning og undersøgelse viser at alt er ok. Blødningen stammer højest sandsynelig fra livmoderhalsen og bristede blodkar, så vi kører hjem igen, og jeg skal fra nu af holde mig i ro.

Desværre må vi den 30 dec akut afsted igen. Denne gang sender lægevagten os til Sønderborg.
De siger det samme som Kolding, så hjem igen og fortsætte afslapning.

I januar 2014 kommer der mange af disse blødninger og vi er afsted hver uge akut.

Vi havde også den mest perfekte nakkefoldsscanning den 14 januar. Vores lille baby var sund og rask.

Den 21 januar er vi igen igen afsted, sent om aftenen, og Kolding sygehus vælger at beholde mig natten over da jeg har smerter. Kommer hjem igen den 22 januar.

Jeg bløder fortsat, dog minimalt, og har heldigvis min private gynækolog i byen, som tager mig til scanning hver uge.

10 feb 2014, pludselig har jeg kæmpe styrtblødning. Det kræver denne gang ambulance, som min egen læge sørger for kommer. Ender med 2 dage indlæggelse i Kolding grundet den kraftige blødning og mange smerter. Udskrevet igen den 12 feb.

Jeg er ved at være godt og grundig brugt, de kan ikke helt se hvor blødningerne nu stammer fra, men siger at de ikke kommer fra livmoderen. Vi går konstant og frygter hvornår vi igen skal afsted da jeg SKAL reagere og ringe hvis der sker ændring.

Tiden går, og ingen nye blødninger og jeg er så glad, for nu vender det, og graviditeten skal måske kun klares igennem med de mange bækkensmerter og ligamentsmerter som jeg har været enormt plaget af?.
Jamen det kan vi godt klarer, for der findes jo sofa til aflastning.

(Fortsættes i næste indlæg for at dette ikke bliver for langt)

3 kommentarer:

  1. Stort tillykke. Håber alt går vel de sidste måneder. Hvornår har du termin?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommer lidt mere skriveri i næste indlæg søde

      Slet
  2. Så ked af at jeg ikke fik læst resten inden jeg fik skrevet til dig :-(

    SvarSlet